Február 17-én látott napvilágot az a hír, miszerint a Facebook az egyik legnagyobb időrablóvá vált az Egyesült Államokban.
Órákig az "Arckönyv" előtt
Erről egy Nielsen-kutatás ad hírt. A versenyben a Facebookot olyan vetélytársai követik, mint a YouTube, a Wikipedia, a Google, a Yahoo!, az Amazon vagy a Microsoft. Érdekesség, hogy az amerikai emberek együttvéve nem töltenek el annyi időt ezeken az oldalakon, mint a Facebookon. 2009. júniusa és 2010. januárja között a közösségi portálon, egy személy által eltöltött havi idő közel 2,5 órával nőtt, 4 óra 39 percről 7 óra 1 percre. Összevetésképpen: a legtöbb felhasználót (152 millió embert) magáénak tudó Google-nél a felhasználók átlag 1 óra 23 percet, míg a szintén nagyon népszerű YouTube-on 1 óra 2 percet töltenek el. (A felhasználók mennyiségében folytatott versenyben a Facebook csak a harmadik 116 millió user-ral a Google és a Yahoo! mögött.)
Órákig az "Arckönyv" előtt
Erről egy Nielsen-kutatás ad hírt. A versenyben a Facebookot olyan vetélytársai követik, mint a YouTube, a Wikipedia, a Google, a Yahoo!, az Amazon vagy a Microsoft. Érdekesség, hogy az amerikai emberek együttvéve nem töltenek el annyi időt ezeken az oldalakon, mint a Facebookon. 2009. júniusa és 2010. januárja között a közösségi portálon, egy személy által eltöltött havi idő közel 2,5 órával nőtt, 4 óra 39 percről 7 óra 1 percre. Összevetésképpen: a legtöbb felhasználót (152 millió embert) magáénak tudó Google-nél a felhasználók átlag 1 óra 23 percet, míg a szintén nagyon népszerű YouTube-on 1 óra 2 percet töltenek el. (A felhasználók mennyiségében folytatott versenyben a Facebook csak a harmadik 116 millió user-ral a Google és a Yahoo! mögött.)
Ez azt mutatja, hogy a felhasználók valóban kihasználják a mostanában hazánkban is egyre inkább terjedő közösségi háló interaktív, web 2.0-as adottságait. A Facebook ugyanis egyre inkább kiszorítja az e-mailt vagy a telefont egy-egy találkozó megbeszélésében is.
Veszélyben az iWiW?
Mint említettem hazánkban is terjed a Facebook használata, bár hazai felhasználók száma még nem érte el az egymilliót a gemiusAudience elemzése szerint. A Facebook hazai népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy a 2010-es kampányban a két nagy magyarországi párt miniszterelnök-jelöltjei gyűjtenek kérdést nagygyűlésükhöz, vagy éppen a Facebook-on közzétett videón hívja ki az egyik jelölt a másikat televíziós vitára. Véleményem szerint ez mindennél jobban szemlélteti a Facebook hazánkban történő terjeszkedését és fontosságát. De a mezei felhasználók körében is egyre jobban terjed (akár egy vírus) a "farmvillezés", de ide sorolhatnám a többi hasonló alkalmazást is (PetVille, MafiaWars, FishVille, stb.), amelyek hazánkban is nagyban lekötik az emberek idejét, odaragasztják őket a számítógép elé. Úgy gondolom, mint általában a számítógépes dolgok, a Facebook kapcsán is igen ambivalens érzések nyilvánulnak meg az emberben: nagyon hasznosak a közösségi hálók, de egyben károsak is, hiszen rengeteg ember inkább a farmját kapálja, mint hogy esetleg olvasna. Tudok egy példát is mondani, konkrétan az "időrablásra": egy ismerősöm majdnem azért késett el a tárgyalásáról, mert a farmjával volt elfoglalva, azt kapálgatta, művelte, és annyira elmerült benne, hogy nem vette észre az idő múlását...
Ennek ellenére a hazai piacvezető továbbra is az iWiW 2,7 millió felhasználóval. Az élen itt is a nemzetközileg elismert oldalak vannak: YouTube, Google, Yahoo!, Wikipedia. De az elsők között vannak magyar oldalak is, mint a Startlap, a blog.hu vagy a [freemail]. A helyezésekről és a pontos felhasználói adatokról ezen a linken érhető el egy táblázat, melyet a gemiusAudience készített.
Forrás: HWSW
2010. február 18.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése